Kjøpsbetingelser

Her kan du lese om hvilke forpliktelser du gjør når du bestiller på denne nettbutikken.

1. Leveringsbetingelser:

Varen blir levert til den leveringsadresse du oppgir ved bestillingen.

Ved bestilling legges det også opp til at du kan benytte alternativ leveringsadresse.

Frakt og portokostnader kommer i tillegg på alle bestillinger.

Kunden plikter selv å forsikre seg om at kunden har valg riktig fraktalternativ og betalingsform før bestillingen blir gjenomført.

Om kunden velger feil fraktalternativ, forbeholder vi oss retten til å korrigere det til riktig fraktalternativ i henhold til bestilte varer og valgt betalingsform uten å kontakte kunden før bestillingen sendes. Det vil si at om en kunde som ikke er godkjent som fakturakunde bestiller en mindre vare og velger fraktalternativ "brevpost" og betalingsform "faktura" så forbeholder vi oss retten til å korrigere fraktalternativ til postoppkrav selv om det vil medføre merkostnad for kunden uten å kontakte kunden før bestillingen sendes.

Dersom kunden velger å sende varene som ikke sporbar pakke (a-post, etc), overføres ansvaret for transporten til kunden.

Kunde må selv sørge for å etterspørre pakke etter 7 dager. En bestilling er bindene og gjelder både faktura og oppkravssendinger.

Uavhentede pakker, uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr. Skal du benytte deg av angrefrist MÅ dette avtales på FORHÅND. Uavhentede pakker som sendes i oppkrav vil bli belastet et gebyr på kr 250,- i tillegg til forsendelses kostnader. (Tur og Retur)

Ved kanselering av en bestilling etter at den er fakturert, behandlet og pakket klar for henting av posten uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr.

Alle avbestillinger må gjøres skriftlig til oss pr. e-post dreambox@dreambox.no
Avbestillingen er kun gyldig med skriftlig bekreftelse fra oss. Avbestilling kan føre til kostnad for kunde.

Varen er selgers eiendel inntil det totale beløpet er innbetalt.

Vi sender ut varer som er på lager, normalt på bestillingsdagen såfremt bestilling er registrert hos oss før kl 13:00. Bestillinger etter dette sendes ut neste virkedag. Betaling må være utført før utsendelse av varer finner sted, dette gjelder for varer som ikke sendes i postoppkrav eller til kunder som har fått invilget kreditt.

Leveringstider
Brevpost: Normalt 1-3 virkedager. Pakke: Normalt 2-5 virkedager.
Posten leverer alle våre varer om ikke annet er avtalt. Ved transport er varen transportørens ansvar. Eventuelt manko eller skade tas opp med transportøren. Det vil si at pakken må sjekkes for skader før den forlater postkontoret.

Vi har nå åpnet for at kunder kan komme å hente varer bestilt og betalt på nett i vår butikk på Heistad (Pans Veg 20, 3940 Porsgrunn). om du velger denne leveringsmåten bestiller du og betaler bestillingen på vanlig måte på nett og vil få en e-post når din bestilling din er klar for henting åpnings tid 0900 til 1600.

2. Priser:

Priser De oppgitte priser er de til enhver tid gjeldende om ikke annet annonseres ved tilbud etc. Spesielle tilbud anonseres, og fjernes fra webside ved tilbudsfristens utløpLevering

Ved kjøp med betalingskort

KLARNA AB hånterer alle våre korttransaksjoner og det refereres til deres hjemmeside www.klarna.com for informasjon om deres betalingsløsing.

Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland)

3. Betalingsbetingelser:

På Dreambox.no har du mulighet til å betale for varene enkelt, lettvint og greit. Du kan bruke et VISA/Mastercard når du bestiller eller betale når varene blir hentet på Posten.


Privat kunder har 2 betalings alternativer

  1. Betale med kredittkort på nett når bestillingen blir foretatt
  2. Betalen når bestillingen bli hentet på posten (postoppkrav)
  3. Forskuddsbetaling med rabatt. Rabatten er den som tilenhver til blir opplyst når dette betalingsalternativet benyttes. Rabatten kan endres eller fjernes uten forvarsel. Rabatten gjelder ikke på kampanjeprodukter, varer som du finner i "Restekassa" eller andre produkter som er merket at rabatten ikke gjelder. Dreambox.no kan ved kjøp av varer hvor rabatt ikke tillates uten forvarsel korrigere denne ordren.


Kunden plikter å velge riktig betalingsform i henhold til valgt forsendelsesmåte.

Feil valg av betalingsform / forsendelsesmåte kan fører til økte kostnader for kunde uten at kunden blir kontaktet før bestillingen blir sendt.

For forhandlere gjelder andre betingelser.

4. Returbetingelser og reklamasjoner:

Kjøperen har rett til å returnere produkter innen 14 dager fra levering og produktet tilbakeleveres i uskadet og ubrukt tilstand og i ubrutt originalinnpakning. Angrefristen er gyldig inntil 14 dager etter at varen er mottatt. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke fimakjøp/næringskjøp. Ved bruk av angrefrist vil pengene for varens verdi betales ut på kontonummer som må oppgis ved returregistrering. Om det skulle vise seg at varen ikke er ubrukt eller komplett eller har brutt originalinnpakning eller på annen måte ikke kan oppfattes som ny, gjelder også skader på originalinnpakning, forbeholder vi oss retten til å foreta en avkorting i beløpet som skal krediteres.

Kjøper som ønsker å returnere produkter skal først kontakte oss pr. e-post (dreambox@dreambox.no)
Ved retur skal kopi av fakturaen og e-post korrespondanse medsendes. Kjøperen må dessuten besørge og betale utgiftene for alle fraktutgifter og ekstraomkostninger som også skjer på kjøperens risiko. Produkter som er endret etter kundens ønske eller på annen måte ombygd eller modifisert etter kundens ønske eller spesialbestilt for kundens regning kan ikke returneres.

Det er alltid kunden som er ansvarlig for skader som kan oppstå i transport på retursendinger, og anbefaler derfor å benytte en fraktmåte som er forsikret.

Varer kan ikke sendes tilbake i oppkrav, disse vil ikke bli avhentet av oss.

Forøvrig gjelder § 15 i Angrerettloven.

Hvis det er feil med produktet anvendes standard 2 års garanti og reklamasjon. Porto belastes kunden.

5. Service, garanti, reparasjon:

Ved feil på Dreambox og andre tunere med serienummer skal det alltid opprettes en serviseraport på vår ServiceWeb

Produkter som er solgt utenfor vårt nettverk, bortfaller et hvert ansvar så fremt ikke annet er avtalt.

Ved feil på din Dreambox, kontakter du din forhandler. Alle bokser med feil uten avtale med oss skal innom forhandler først.

Produkter som er handlet direkte fra www.dreambox.no, kan sendes direkte inn til dreambox.no godt merket med 5 siffret servicenummer som du vil få fra vår ServiceWeb når du registrerer en feil/reparasjon der.

Produkter som kommer inn med uorginalt software kan bli fakturert.

Vi har database hvor alle serienummer solgt igjennom vår hjemmeside/ av vår forhandlere er registrert. Dersom din tuner ikke finnes i denne servicedatabasen må kopi av faktura/ordre fremlegges.

Ta gjerne kontakt for spørsmål vedrørende support og reparasjon på Dreambox.

Betingelsene for reklamasjon, fri reparasjon og eller omlevering krever at kunden har lest bruksanvisningen og fulgt denne.

Dreambox.no har bare support/garantiansvar for enkeltkomponentene i ditt system. Med dette menes at vi ikke gir support på oppsett, innstililnger osv av det forskjellige utstyret. Alt utstyr som kommer inn til oss for service blir tilbakestilt til originale innstillinger og testes med dette.

6. Postskade:

Hvis varen er skadet under transport, skal følgende gjøres.

  • Du må ta vare på emballasje samt produktene.
  • Ta bilder av emballasje og skadet vare for dokumentasjon.
  • Kontakt oss på e-post (dreambox@dreambox.no)
  • Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
  • Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  • Postens skademelding sendes til Dreambox.no sammen med godkjent retur i fra Dreambox.no sammen med den skadde varen.
  • Benyttes BrevPost som frakt, fraskriver dreambox.no seg ethvert erstatningsansvar ut over postens Generelle Leveringsvillkår. (https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar)

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

7. Problemer ved krediterig:

Har du mottatt kredittnota, men ingen penger?
Kontakt oss da på e-post (dreambox@dreambox.no)