Kjøpsbetingelser

Her kan du lese om hvilke forpliktelser du gjør når du bestiller på denne nettbutikken.

  • På grunn av store bestillinger fra utlandet og planlegging av distribusjonen, er alle bestillinger bindende.



1. Leveringsbetingelser:

Varen blir levert til den leveringsadresse du oppgir ved bestillingen.

Ved bestilling legges det også opp til at du kan benytte alternativ leveringsadresse.

Frakt og portokostnader kommer i tillegg på alle bestillinger.

Kunden plikter selv å forsikre seg om at kunden har valg riktig fraktalternativ og betalingsform før bestillingen blir gjenomført.

Om kunden velger feil fraktalternativ, forbeholder vi oss retten til å korrigere det til riktig fraktalternativ i henhold til bestilte varer og valgt betalingsform uten å kontakte kunden før bestillingen sendes. Det vil si at om en kunde som ikke er godkjent som fakturakunde bestiller en mindre vare og velger fraktalternativ "brevpost" og betalingsform "faktura" så forbeholder vi oss retten til å korrigere fraktalternativ til postoppkrav selv om det vil medføre merkostnad for kunden uten å kontakte kunden før bestillingen sendes.

Kunde må selv sørge for å etterspørre pakke etter 7 dager. En bestilling er bindene og gjelder både faktura og oppkravssendinger.

Uavhentede pakker, uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr. Skal du benytte deg av angrefrist MÅ dette avtales på FORHÅND. Uavhentede pakker som sendes i oppkrav vil bli belastet et gebyr på kr 250,- i tillegg til forsendelses kostnader. (Tur og Retur)

Ved kanselering av en bestilling etter at den er fakturert, behandlet og pakket klar for henting av posten uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr.

Alle avbestillinger må gjøres skriftlig til oss pr. e-post dreambox@dreambox.no
Avbestillingen er kun gyldig med skriftlig bekreftelse fra oss. Avbestilling kan føre til kostnad for kunde.

Varen er selgers eiendel inntil det totale beløpet er innbetalt.

Vi sender ut varer som er på lager, normalt på bestillingsdagen såfremt bestilling er registrert hos oss før kl 13:00. Bestillinger etter dette sendes ut neste virkedag. Betaling må være utført før utsendelse av varer finner sted, dette gjelder for varer som ikke sendes i postoppkrav eller til kunder som har fått invilget kreditt.

Leveringstider
Brevpost: Normalt 1-3 virkedager. Pakke: Normalt 2-5 virkedager.
Posten leverer alle våre varer om ikke annet er avtalt. Ved transport er varen transportørens ansvar. Eventuelt manko eller skade tas opp med transportøren. Det vil si at pakken må sjekkes for skader før den forlater postkontoret.

Vi har nå åpnet for at kunder kan komme å hente varer bestilt og betalt på nett i vår butikk på Heistad (Pans Veg 20, 3940 Porsgrunn). om du velger denne leveringsmåten bestiller du og betaler bestillingen på vanlig måte på nett og vil få en e-post når din bestilling din er klar for henting åpnings tid 0900 til 1600.

2. Priser:

Priser De oppgitte priser er de til enhver tid gjeldende om ikke annet annonseres ved tilbud etc. Spesielle tilbud anonseres, og fjernes fra webside ved tilbudsfristens utløpLevering

Prisene kan uten forvarsel fravike fra prisene som er oppgitt på weben. Selv etter at ordren er lagt inn. Dette kan skyldes svingninger i valutakurser, innkjøpspriser o.l.

På alle bestillinger under 1500,- kroner eks mva tilkommer er ekspedisjons gebyr på 35,- kroner

Ved kjøp med betalingskort

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. dreambox.no (Dream AS) er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.

Vi benytter 3D Secure på våre sider og alle transaksjoner går gjennom sikre sider.

3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode).

Hva er 3D Secure?

3D Secure (Verified by VISA og MasterCard SecureCode) er den sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard benytter for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere.

Hvordan betaler du med 3D Secure

Dersom din kortutsteder bruker 3D Secure som en ekstra sikkerhetskontroll ved betaling vil du få opp en egen side hvor du taster inn kode fra nettbank kalkulator eller passord (BankID). Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn.

For din sikkerhet vil vi ikke lagre kortnummeret på ditt betalingskort.

Kansellering/refundering

Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. For kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema. Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

øvrige salgsvilkår

Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland)

3. Betalingsbetingelser:

På Dreambox.no har du mulighet til å betale for varene enkelt, lettvint og greit. Du kan bruke et VISA/Mastercard når du bestiller eller betale når varene blir hentet på Posten. Har du kreditt hos oss, får du tilsendt faktura.
Privat kunder har 2 betalings alternativer

1. Betale med kredittkort på nett når bestillingen blir foretatt.
2. Betalen når bestillingen bli hentet på posten (postoppkrav)

Kunden plikter å velge riktig betalingsform i henhold til valgt forsendelsesmåte.

Feil valg av betalingsform / forsendelsesmåte kan fører til økte kostnader for kunde uten at kunden blir kontaktet før bestillingen blir sendt.

For forhandlere gjelder andre betingelser.

4. Prisgaranti:

Vi har nå introdusert Prisgaranti for privat kunder.
Vi tilbyr våre kunder samme pris som de finner samme vare til andre steder, forutsetter at det tilbys samme betingelser og garanti som det vi tilbyr våre kunder. Alle priser må være inkludert samme leverings betingelser og inkludere alle skjulte gebyrer og ekstraomkostninger som kortgebyr, tollekspedisjons gebyr og mva, etc vi ønsker ikke å konkurrere med våre Forhandlere og vil derfor ikke matche tilbud fra våre forhandlere. Vi forbeholder oss retten til ikke å innfri prisgarantien uten begrunnelse. Ønsker du å benytte deg av vår prisgaranti må du før du bestiller kontakte oss pr. e-post
dreambox@dreambox.no du må vente med å bestille til vi har bekreftet at vi vil matche prisen.

5. Returbetingelser og reklamasjoner:

Kjøperen har rett til å returnere produkter innen 14 dager fra levering og produktet tilbakeleveres i uskadet og ubrukt tilstand og i ubrutt originalinnpakning. Angrefristen er gyldig inntil 14 dager etter at varen er mottatt. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke fimakjøp/næringskjøp. Ved bruk av angrefrist vil pengene for varens verdi betales ut på kontonummer som må oppgis ved returregistrering. Om det skulle vise seg at varen ikke er ubrukt eller komplett eller har brutt originalinnpakning eller på annen måte ikke kan oppfattes som ny, gjelder også skader på originalinnpakning, forbeholder vi oss retten til å foreta en avkorting i beløpet som skal krediteres.

Kjøper som ønsker å returnere produkter skal først kontakte oss pr. e-post (dreambox@dreambox.no)
Ved retur skal kopi av fakturaen og e-post korrespondanse medsendes. Kjøperen må dessuten besørge og betale utgiftene for alle fraktutgifter og ekstraomkostninger som også skjer på kjøperens risiko. Produkter som er endret etter kundens ønske eller på annen måte ombygd eller modifisert etter kundens ønske eller spesialbestilt for kundens regning kan ikke returneres.

Ved heving av kjøp er det forbruker som dekker fraktutgifter begge veier. Varen skal sendes tilbake i samme stand og original emballasje i ubrutt originalinnpakning. Kunden plikter selv å pakke varen på en slik måte at det ikke er fare for at det kan oppstå skade på varen eller originalinnpakning. Om varen sendes uten sporing er det kunden selv som står ansvarlig for å forsikre seg om at forsendelsen faktisk kommer fram til oss. Det er alltid kunden som er ansvarlig for skader som kan oppstå i transport på retursendinger, og anbefaler derfor å benytte en fraktmåte som er forsikret.
Varer kan ikke sendes tilbake i oppkrav.
Varer som allikevel sendes i retur til oss i oppkrav, vil ikke bli avhentet av oss uten særskilt skriftlig avtale.
Forøvrig gjelder § 15 i Angrerettloven.

Hvis det er feil med produktet anvendes standard 2 års garanti og reklamasjon. Porto belastes kunden.

6.Service garanti reparasjon:

Ved feil på Dreamboxer skal det alltid opprettes en serviseraport på vår ServiceWeb
Dreambox.no har all sluttsupport på Dreambox i Norge.
Produkter som er solgt utenfor vårt nettverk, bortfaller et hvert ansvar så fremt ikke annet er avtalt.
Ved feil på din Dreambox, kontakter du din forhandler. Alle bokser med feil uten avtale med oss skal innom forhandler først.
Vi har satt oss et internt mål på 3 dager til servicer.
Produkter som kommer inn med uorginalt software kan bli fakturert.
Det er databasen til inVision AS som skal være den gjeldende ved spørsmål om gyldighet angående garanti. Uansett så er det forhandlers ansvar og påvise at boksen er kjøpt via inVision AS.

Ta gjerne kontakt for spørsmål vedrørende support og reparasjon på Dreambox.
Supportgaranti
Garantien gis kun til offisielle forhandlere registrert hos oss
Alle kunder som har kjøpt Dreambox fra offisiell forhandler, kan henvende seg til oss om alt som angår Dreambox.
Vi gir på vegne av våre forhandlere 100 % garanti for at du skal bli fornøyd med din Dreambox
100 % garanti for at du skal få din Dreambox til å fungere selv etter nytt image er installert.

Disse betingelsene krever at kunden har lest bruksanvisningen og fulgt denne. Pr. dd har vi ingen problemer med å betjene henvendelsene som angår support. Skulle det vise seg at pågangen blir for stor, gir vi oss rett til å se bort i fra denne garantien.

Ved all hendvendelse om support skal kunden alltid opplyse om:

Hvilken dreambox model det gjelder og serienummer på denne.

Annen viktig informasjon som antenneoppsett og ekstrautstyr og installert img (software) er også viktig for at vi skal kunne hjelpe deg.

7. Postskade:

Hvis varen er skadet under transport, skal følgende gjøres.

  • Du må ta vare på emballasje samt produktene.
  • Ta bilder av emballasje og skadet vare for dokumentasjon.
  • Kontakt oss på e-post (dreambox@dreambox.no)
  • Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
  • Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  • Postens skademelding sendes til Dreambox.no sammen med godkjent retur i fra Dreambox.no sammen med den skadde varen.

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

8. Problemer ved krediterig:

Har du mottatt kredittnota, men ingen penger?
Kontakt oss da på e-post (dreambox@dreambox.no)

9. Forhandler søknad

Har du ønske om å bil forhandler for våre produkter kan du sende en søknad på e-post til dreambox@dreambox.no

Søknaden må inneholde:

  • Fullstendig firmanavn.
  • Organisasjons nummer
  • Ansvarlig kontakt person
  • Firmatest
  • Regnskaps tall
  • Forventet kjøpsmengde pr.år