Kjøpsbetingelser

Her kan du lese om hvilke forpliktelser du gjør når du bestiller på denne nettbutikken.

Leveringsbetingelser:


Kunden plikter selv å forsikre seg om at kunden har valgt riktig fraktalternativ og betalingsform før bestillingen blir gjennomført.

Om kunden velger feil fraktalternativ, forbeholder vi oss retten til å korrigere det til riktig fraktalternativ i henhold til bestilte varer og valgt betalingsform uten å kontakte kunden før bestillingen sendes.
Det vil si at om en kunde som ikke er godkjent som fakturakunde bestiller en mindre vare og velger fraktalternativ "pakke i postkasse" og betalingsform "faktura" så forbeholder vi oss retten til å korrigere fraktalternativ til postoppkrav selv om det vil medføre merkostnad for kunden uten å kontakte kunden før bestillingen sendes.

Dersom kunden velger å sende varene som ikke sporbar pakke (Pakke i postkasse, a-post, etc), overføres ansvaret for transporten til kunden.

Kunde må selv sørge for å etterspørre pakke etter ca 7 dager. En bestilling er bindene.

Uavhentede pakker, uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr. Skal du benytte deg av angrefrist MÅ dette skriftlig avtales på FORHÅND innen 14 dager før pakken returneres.
Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250,- i tillegg til forsendelses kostnader. (Tur og Retur). 

Varen er selgers eiendel inntil det totale beløpet er innbetalt.

Ved kansellering av en bestilling etter at den er fakturert, behandlet og/eller pakket klar for henting av posten uansett årsak, vil bli belastet kunde med porto og gebyr.

Alle avbestillinger må gjøres skriftlig til oss pr. e-post dreambox@dreambox.no
Avbestillingen er kun gyldig med skriftlig bekreftelse fra oss. Avbestilling kan føre til kostnad for kunde.


Leveringstider
Bestillinger blir levert postkontor innen ca 1-3 virkedager.
Posten leverer alle våre bestillinger. Ved transport er varen transportørens ansvar. Eventuelt manko eller skade tas opp med transportøren. Det vil si at pakken må sjekkes for skader før den forlater postkontoret !

 

Ved feil på et produkt:

Om det er feil på et produkt ønsker vi at du gjør følgende:
- Send en email til dreambox@dreambox.no
- Skriv hvilken boks det er snakk om
- Forklar problemet
- Ofte vil du få noen tips til å rette problemet
- Etterhvert er det kanskje aktuelt å returnere produktet. Du vil da få adressen på mail.
NB Det er VELDIG lite feil på produktene så du MÅ være veldig sikker på at du har gjort riktig fra din side...Det er så og si 0 hardwarefeil
Om du ikke får inn IPTV kanaler MÅ du først ta kontakt med de som leverer IPTV abonnementet !

 

Angrefrist
Kjøperen har rett til å returnere produkter innen 14 dager fra levering og produktet tilbakeleveres i uskadet og ubrukt tilstand og i ubrutt originalinnpakning. Angrefristen er gyldig inntil 14 dager etter at varen er mottatt. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke firmakjøp/næringskjøp. Ved bruk av angrefrist vil pengene for varens verdi betales ut på kontonummer som må oppgis ved returregistrering. Om det skulle vise seg at varen ikke er ubrukt eller komplett eller har brutt originalinnpakning eller på annen måte ikke kan oppfattes som ny, gjelder også skader på originalinnpakning, forbeholder vi oss retten til å foreta en avkorting i beløpet som skal krediteres. (åpnet, bruker eller noe av film/emballasje er fjernet eller skadet)

Kjøper som ønsker å returnere produkter skal først kontakte oss pr. e-post (dreambox@dreambox.no) og få et svar.
Ved retur SKAL det legges ved navn, telefon nummer og epost adresse, evt ordrenr så vi klarer å spore opp hvilken sak det gjelder.
Kjøperen må betale utgiftene for alle fraktutgifter og ekstraomkostninger som også skjer på kjøperens risiko. 
Produkter som er endret etter kundens ønske eller på annen måte ombygd eller modifisert etter kundens ønske eller spesialbestilt for kundens regning kan ikke returneres.

Det er alltid kunden som er ansvarlig for skader som kan oppstå i transport på retursendinger.
Eventuelle ekstrautgifter, uansett årsak, skal innsender/kunden stå for.

Varer kan ikke sendes tilbake i oppkrav, disse vil ikke bli avhentet av oss.

Forøvrig gjelder § 15 i angrerettloven.

Hvis det er feil med produktet anvendes standard 2 års garanti og reklamasjon. Porto belastes kunden.

Om det blir behov for å ta saker opp i retten, skal nærmeste rettsinstans selger benyttes. Dvs Porsgrunn/Telemark.

 

Bytte av vare:

Om kunden ønsker å bytte varen i en annen uten at det er noe feil, vare kan vi akseptere dette.
Det betinger at kjøpet nylig er gjort, orginalinpakkingen er intakt, ser pen og ubrukt ut.
Vi kan måtte ta noe ekstra for dette. Typisk 250,-
MÅ avtales pr mail dreambox@dreambox.no

Fremgangsmåte:
Kunden avtaler med oss pr mail
Vi aksepterer byttet
Kunden bestiller det han vil ha i nettbutikken
Kunden MÅ skrive i melding til selger hva det dreier seg om.
Kunden returnerer produktet til Dream AS, Tiurvegen 12 D, 3940 Porsgrunn
Når vi mottar produktet som ønskes byttes, trekker vi verdien fra det som er bestilt på nytt. Vi legger til 250,-
Frakt kommer i tillegg.

 

 

Service, garanti, reparasjon:

 

Produkter som er solgt utenfor vårt nettverk, bortfaller et hvert ansvar så fremt ikke annet er avtalt.

Produkter som kommer inn med uoriginalt software kan bli fakturert.

Produkter vi ikke finner feil på eller vi får til å fungere uten å gjøre noe inngrep på produktet, faktureres.

Ta gjerne kontakt for spørsmål vedrørende support og reparasjon på Dreambox via "kontakt oss".

Dreambox.no har bare support/garantiansvar for enkeltkomponentene i ditt system. Med dette menes at vi ikke gir support på oppsett, innstillinger osv av det forskjellige utstyret. Alt utstyr som kommer inn til oss for service blir tilbakestilt til originale innstillinger og testes med dette.

I forbindelse med feilsøking er det nødvendig for oss å installere nytt original programvare. Det er også nødvendig å teste utstyret over noe tid. Dette faktureres for. Det gis ikke noe garanti ved feil som vi reparerer ved programvare.
Kunden kan være uheldig å ikke få programmert produktet riktig. Da kan det være vanskelig å få kontakt med produktet igjen. Feil kan skyldes ustabil overføring, feil programvare, feil metode, ustabilt nettverk, korrupt programvare o.l. Det faktureres for slike feil som vi reparerer.

Kunden kan måtte ta kontakt med leverandør eller produsent selv å sende produktet dit.

Om et produkt sendes til oss for sjekk ved et påstått problem og det ikke er noe feil på produktet faktureres dette med 800,- + mva pr påbegynt time. Vi forbeholder oss retten til å ha rett i slike saker.

 

Prisgaranti:

Om du finner lavere pris i Norge eller utenlands, skal vi prøve å matche prisen.
Det forutsettes at det tilbys samme betingelser og garanti som det vi tilbyr våre kunder.
Alle priser må være inkludert samme leveringsbetingelser og inkludert alle skjulte gebyrer og ekstra omkostninger som kortgebyr, toll og mva, etc.
Vi forbeholder oss retten til ikke å innfri prisgarantien uten begrunnelse.

Ønsker du å benytte deg av vår prisgaranti må du før du bestiller kontakte oss pr. e-post dreambox@dreambox.no du må vente med å bestille til vi har bekreftet at vi vil matche prisen.


Post skade:

Hvis varen er skadet under transport, skal følgende gjøres.

  • Du må ta vare på emballasje samt produktene.
  • Ta bilder av emballasje og skadet vare for dokumentasjon.
  • Kontakt oss på e-post (dreambox@dreambox.no)
  • Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
  • Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
  • Postens skademelding sendes til Dreambox.no sammen med godkjent retur i fra Dreambox.no sammen med den skadde varen.
  • Benyttes BrevPost som frakt, fraskriver dreambox.no seg ethvert erstatningsansvar ut over postens Generelle Leveringsvillkår. (https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar)

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.